Sinusitis - Berkesan Pemulihan Semulajadi Untuk Jangkitan Sinus, Kesesakan & Pain

Sinusitis - Berkesan Pemulihan Semulajadi Untuk Jangkitan Sinus, Kesesakan & Pain

Jangkitan sinus atau resdung, adalah radang sinus dan saluran hidung yang menyebabkan kesengsaraan bagi berjuta-juta orang di seluruh dunia.

Jika anda salah seorang daripada mereka yang anda boleh mendapatkan beberapa keselesaan daripada mengetahui bahawa terdapat beberapa rawatan rumah yang berkesan untuk mengurangkan rasa sakit sinus anda.

Beberapa gejala jangkitan sinus termasuk sakit kepala atau tekanan dalam mata, pipi, hidung, atau pada satu bahagian kepala.

Gejala-gejala lain mungkin termasuk hidung tersumbat dengan cecair hidung tebal, batuk, demam atau nafas berbau atau sakit gigi.

Bagaimanapun, kembali kepada penawar untuk resdung dan menjaga sistem sinus yang sihat.

Bagaimana untuk Penyembuhan Sinus & Resdung

Selain antibiotik, sinus boleh dikurangkan dengan mengekalkan sistem sinus yang sihat dengan menjaga sinus lembap & silia, bulu kecil dalam hidung yang mendorong lendir & bakteria daripada saluran pernafasan sebelum jangkitan boleh menetapkan dalam, berfungsi dengan baik .

Satu cara yang berkesan untuk mencapai ini adalah untuk menyedut wap air beberapa kali sehari setiap hari.

Melakukan perkara ini mudah untuk kira-kira 5 minit pada satu masa, boleh membawa bantuan yang signifikan dari keadaan resdung sebagai menyedut wap atau wap daripada air panas akan membersihkan sinus dan rongga hidung, yang merupakan matlamat utama pesakit resdung ini.

Juga, dengan menyedut wap amalan ini bukan sahaja akan mengurangkan keradangan tetapi juga akan membunuh bakteria yang bertanggungjawab untuk jangkitan.

Menambah beberapa titik minyak kayu putih, berkesan dalam rawatan jangkitan sinus, akan menyumbang kepada nyahhalang daripada saluran hidung anda.

Apabila diamalkan setiap hari rawatan ini akan melegakan rongga hidung anda, menjadikan pernafasan lebih mudah dan melegakan anda sakit kepala dan gejala resdung lain.

Amalan ini akan membantu mencapai yang berikut;

Meningkatkan pengaliran lendir dan mengurangkan bengkak di dalam sinus
Melegakan sakit sinus & tekanan
Membersihkan jangkitan sinus
Jadi sebelum anda membenarkan kehidupan anda yang akan hancur oleh kesan resdung, mengamalkan rawatan resdung di atas setiap hari dan anda perlu mendapatkan bantuan yang signifikan dari jangkitan sinus anda & kesakitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar